Κοινωνία και Ελεύθερο Λογισμικό: Μέρος 3: Εκπαίδευση και Παιδεία


Εφόσον είδαμε το πως μπορεί το ελεύθερο λογισμικό να τροφοδοτήσει τον καπιταλισμό (Να δώσει κέρδη στις εταιρείες). Ας πάμε σε κάτι ποιο αποδεκτό από την κοινωνία, από τα άτομα με το σφυροδρέπανο 😉 και εμένα, την εκπαίδευση και την παιδεία, να τονίσουμε άλλο εκπαίδευση και άλλο παιδεία.

Στην εκπαίδευση μια από τις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού εξοπλισμού να μπορεί να είναι όσο το δυνατόν μη περιοριστικός και σε πολλές φορές να μπορεί να είναι προσαρμόσιμος σύμφωνα με τις ανάγκες του εκάστοτε μαθήματος, και το λογισμικό είναι ένα μέρος του εκπαιδευτικού εξοπλισμού. Στο ελεύθερο λογισμικό έχεις την μέγιστη δυνατή ελευθερία και ευελιξία λόγο ότι:

  1. Δεν σε περιορίζει στο πως θα το χρησιμοποιείς.
  2. Μπορείς να το διανέμεις σε όσα αντίγραφα θες.
  3. Μπορείς να το τροποποιήσεις σύμφωνα με τις ανάγκες σου.

Ακόμα σύμφωνα με τα παραπάνω σου ελαχιστοποιεί το το κόστος χρήσης και το κόστος που θες να εκπαιδεύσεις ένα μαθητή-φοιτητή, ειδικά το δεύτερο το ότι μπορείς να το διανέμεις επιτρέπει όσο στους καθηγητές και δασκάλους να δίνουν ένα αντίγραφο του λογισμικού που αξιοποιούν στην σχολείο ή στο ΤΕΙ, ΑΕΙ ή όπου γίνεται εκπαίδευση έτσι να μπορούν να εξασκούνται και στο σπίτι.  Να συμπληρώσω ότι δεν υπάρχουν περιορισμοί όπως στους πόσους υπολογιστές θα το εγκαταστήσεις έτσι μειώνουν περαιτέρω το κόστος. Ήδη το ελεύθερο λογισμικό παρέχει ήδη πολλές και δωρεάν λύσεις λογισμικού σε πολλούς τομείς στην εκπαίδευση.

Ακόμη αν δεν είναι δυνατόν αν βρεθεί για έναν συγκεκριμένο τομέα τις εκπαίδευσης λογισμικό μπορεί να βρεθεί όσο το δυνατόν παρόμοιο λογισμικό και να τροποποιηθεί κατάλληλα ώστε να ταιριάζει γάντι στις ανάγκες του εκάστοτε τομέα εκπαίδευσης. Ειδικά στον τομέα της πληροφορικής η ενασχόληση στην τροποποίηση ενός λογισμικού αποτελεί μια χρήσιμη εμπειρία και βοηθά στην εξειδίκευση των εκπαιδευόμενων πάνω στον προγραμματισμό και στην ανάπτυξη εφαρμογών.

 Ακόμη το ελεύθερο λογισμικό είναι μια φιλοσοφία που βασίζεται στην ελευθερία διακίνησης των ιδεών, στην ελευθερία της συνεισφοράς και της διακίνησης των ιδεών και στην δημιουργικότητα  και στο ότι όλοι συνεισφέρουμε σε κάτι. Έτσι δημιουργούνται κοινότητες που συνεισφέρουν σε ένα project λογισμικού όχι μόνο γράφοντας κώδικα αλλά και γράφοντας κείμενα τεκμηρίωσης, οδηγών, προσφέροντας υποστήριξη και μεταφράζοντας την εφαρμογή σε άλλη γλώσσα. Έτσι διδάσκοντας την φιλοσοφία αυτή διδάσκεις όσα ανέφερες παραπάνω, το να διδάσκεις γιατί να χρησιμοποιείς ελεύθερο λογισμικό συνεισφέρεις περισσότερο στην παιδεία του ατόμου αυτού, γιατί του διδάσκεις, με έμμεσο τρόπο, όλες τις παραπάνω αξίες. Έτσι το άτομο είναι σε θέση να δημιουργεί μέσα σε μια ομάδα και όχι να δημιουργεί ατομιστικά.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s